fredag 8. september 2017

Mye spennende fra LIV forlag og Forlagshuset i Vestfold denne høsten

 For en som elsker å lese, men også å skrive og tegne, så blir tiden knapp. Det som er viktig for meg, er at bøkene jeg leser gir meg noe. 
   Har ikke boka fanget min interesse innen 30-40 sider, så gidder jeg faktisk ikke kaste bort tiden på den boka. 
   Før i tiden slepte jeg meg igjennom en bok, selv om den var dørgende kjedelig. Jeg måtte liksom fullføre. For noe tull! Nå er det slutt. Dette har jeg ikke tid til! 
   En bok skal gi underholdning, spenning, grøss og gru, informasjon, stemning, eller hva det nå er leseren er ute etter. Den skal ihvertfall gi meg alt annet enn irritasjon!

   Denne høsten ser jeg at det er mye bra og spennende som blir gitt ut på det forlaget jeg selv er knyttet til, nemlig LIV forlag - Forlagshuset i Vestfold. 
Jeg kommer absolutt ikke til å lese alle bøkene som blir gitt ut der, men jeg har peilet meg ut et par, tre som for meg virker interessante. Det er absolutt noe for enhver smak, denne høsten.

   Jeg kommer selv med to utgivelser denne høsten, men det er verken noe skjønnlitterært, krim eller poesi. Det er derimot små streker ispedd humor. Noe som skal få deg til å trekke på smilebåndet eller gi deg en følelse av noe slag. Gjenkjenning, kanskje.
Det er fort gjort å lese min lille "BOKVISDOM" (i fjor kom jeg med LIVsVISDOM) - men det er ikke meningen at du skal lese boka én gang, som du kanskje gjør med andre bøker.
Nei, den kan ligge framme, du kan bla i den, igjen og igjen. Se på tegningene, ordene. Riv sidene ut, bruk dem som kort, heng dem opp i en snor eller i en ramme. Og siden boka handler om bøker og bokormer, så passer den kanskje å gi til en bokelsker. Sammen med en bok-kopp, kanskje. De finner du også inni på nettsiden til forlagshuset.no. 
Og så finner du kalenderen min. Den er jeg stolt av. Min kalenderdebut. 

  Men som avisa sier i overskriften sin; Stor bokhøst for LiV (Litteratur i Vestfold)

Ta en titt, da vel!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar