søndag 11. juni 2017

Ti år som forfatter - vil du vinne en gavepakke?

Ja, tenk, det! For ti år siden (altså i 2007)debuterte jeg med barneboka "Mikkel og Ekornia". 
Min største drøm gikk i oppfyllelse! Det var helt vidunderlig, fantastisk!!!

Manuset ble skrevet allerede i 1997, men jeg fikk selvfølgelig avslag fra de store forlaga, og da ble bunken med ark dyttet langt ned i en brun skuff. Hvordan kunne jeg tenke at jeg var flink nok....

MEN av en eller annen grunn, hadde jeg innerst inne så tro så på det manuset, det ville liksom ikke slippe taket i meg - heldigvis!!
Og så en dag - ti år senere - tok jeg historien fram fra den samme skuffen, leste det på nytt, og jeg husker at jeg tenkte ubeskjedent: Men dette er jo ganske bra! Så pusset og gnikket og pirket og renset jeg manuset som best jeg kunne, og så sendte jeg det ut i verden på nytt.

 .... til et nytt forlag - trodde  jeg - men nei da, jeg hadde sendt det til noen som absolutt ikke drev et forlag, men som hadde en mailadresse som lignet på den jeg egentlig skulle til.
Takk og lov, var det en hyggelig mann som ga meg  beskjed om at de ikke kom til å lese og vurdere manuset mitt, for det hadde de lite peil på, men de ønsket meg masse lykke til! Og hadde ikke denne fremmede, snille mannen giddet å gi meg den tilbakemeldingen, så hadde jeg kanskje aldri fått gitt ut manuset ...
Hadde jeg ikke fått svar, så hadde jeg trodd - igjen - at jeg ikke var flink nok. MEN så sendte jeg det til rett adresse - og da, da ... kom det positivt svar tilbake! I posten! (det var fortsatt mye brev og ikke fullt så mye mail for ti år siden! Tenk, det!)

Jeg glemmer aldri følelsen da jeg åpnet brevet fra forlaget  Jeg hoppet og danset og hylte da jeg så det positive svaret de gav meg. For en lykke! For en glede! Og da begynte ballen å rulle ...

Samme året kom jeg med bok nummer 2: "Mikkel og låveskrinet."

I 2008 kom jeg med bok 3: "Mikkel og Auroras hemmelighet".

I 2010 kom "Mikkel og Ekornia" - en musical (Med cd) ut - den ble laget i samarbeid med Jørunn Ekenes Halvorsen og Sølvi Ekenes Halvorsen.
(hele skolen jeg jobbet/jobber på -satt opp musikalen for en fullstappet sal i Sliperiet i Larvik - to forestillinger. FOR en opplevelse!!)

I 2011 kom jeg med lydbok (hvor jeg selv leste inn historien) om Foffa på Foldvik familiepark.

Samtidig kom jeg med min fjerde og siste bok i Mikkelserien: "Mikkel og Aurora hjelper naturen"

I 2012 kom min første voksenbok, novellesamlingen "Kjærlighet, løgner og ølglass".

I 2015 kom jeg med en ny barnebok, som også passer til voksne: "Boletta og himmelske mormor".

I desember 2016 kom jeg med kortboka "LIVSVISDOM" - refleksjoner og tegninger som kan brukes til kort.


Og jeg har ikke tenkt å gi meg med dette! - og som noen av dere kanskje har skjønt, har jeg tegnet ganske mye dette året - og mer blir det. Oppdrag og prosjekter ligge foran meg, og jeg storkoser meg med det! I tillegg skriver jeg noveller for to blader/magasiner. :-)


Så ... for å "markere ti år som forfatter" - har jeg lyst til å dele ut en gavepakke til tre av dere! Har du lyst til å vinne noe av det jeg har skrevet eller tegnet?  Javel, da kan du tagge to venner i kommentarfeltet på Facebook eller på Instagram - og du er med i trekningen. (Du kan gjerne bidra flere ganger) Vinnerne blir trukket 18. Juni! - og de blir annonsert på FB og på Instagram.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar